Azumi's nonsense

音楽は生活の一部です♪

スポンサーサイト

Posted by Azumi on

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

今日の旨いお店

Posted by Azumi on   0 comments

部下たちは願っている。
上司に褒められたい、関心を持ってもらいたい、と。
あなたにとっては、部下の力をいかに引き出せるかが、勝負どころ。
部下との距離が近くなる、そんなレストランを知ろう!


穴場好きの人と

赤坂 中華 うずまき
UZUMAKI


フレキシブルなサービスで、
食べる楽しみを広げてくれる


(中華 うずまき)-1

店内に入ってすぐのテーブル席。
インテリアは潔いほどシンプル

Casualな雰囲気ですが、味は繊細です!


(中華 うずまき)-2

料理人
松下和昌さん
「極端な味で個性を出すのではなく、
10人が10人美味しいと思うバランスのいい味を目指しています」


(中華 うずまき)-3

店内奥のカウンター席はオープンキッチンに。
ランチでもディナーでも、ひとり飯の常連客も多いそうです

「自分で店をやるなら、中国料理が面白いんじゃないかと思って」
と店主の大沼靖さん。
その心は「食材や味付けが、他のジャンルよりもフレキシブルに、
お客様の好みや体調に応じられますから」というもの。
その日その時のよいものをと、旬の野菜も積極的に取り入れ、
メニュー は仕入れで毎日変わる。
店名には、食材も人も巻き込んで、
楽しさを広げていくという思いが込められているのだそうです。
そして、素材を大切にした繊細な味わい。
松下和昌シェフの料理には「お酒が合わせやすい」と、
紹興酒やワインだけでなく、日本酒、焼酎も揃える。
自然体で過ごせる気取らない雰囲気、
値段だけに、知れば常連必至の一軒です。


(中華 うずまき)-4

前菜の盛り合わせ
奥からピータン豆腐の白和え、蒸し鶏を茗荷のタレで、クラゲサラダ


(中華 うずまき)-5

旬の野菜炒め
月山筍、アスパラソバージュ、万願寺唐辛子などを食感よく仕上げる


(中華 うずまき)-6

酢豚
黒酢を煮詰めたコクのあるソースもバランスのよい味わい


(中華 うずまき)-7

担々麺
辛さ控えめ、まろやかなスープは飲み干さなければもったいない!

何気ない店構え、雰囲気ながら、実は上級の味とサービス、
という、押しつけがましくないところが好印象。
センスや確かな実力を感じる料理は、最後のひと皿まで美味。


中華 うずまき

住所:東京都港区赤坂5-5-11 赤坂通り50番ビルB1
電話:03-3584-2116
営業時間:11:30~L.0.14:00/18:00~L.O.22:30
定休日:日曜・祝日




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

スポンサーサイト

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away)

Lyrics:Ted Koehler ,Billy Moll
Music:Harry Barris

The song was publishe 1931.

1931 was the year Crosby embarked on his solo career.
Although a member of the vocal trio the Rhythm Boys,
first with Paul Whiteman and then with Gus Arnheim,
Crosby frequently stepped up to the microphone without
the other two “Boys,” Al Rinker and Harry Barris.
Whiteman’s record of “Ol’ Man River,” with Crosby’s vocal,
hit number one for 11 weeks in 1928,
and the almost operatic-sounding Crosby on “Great Day”
was number one for nine weeks in 1929.
A substantial number of solo Crosby vocal recordings
with both Whiteman and Arnheim were in the top 10 during 1929-1931.

The music for “Wrap...” was written by Rhythm Boy and pianist Harry Barris.
Barris’ songwriting efforts figured prominently
in the first phase of Crosby’s career.
Bing’s first solo appearance (off screen) is singing Barris’
“Music Hath Charms” over the title credits
at the beginning of the 1930 King of Jazz.
Several of Bing’s early hits were Barris songs, including
“At Your Command,” which was number one for nine weeks in 1931,
and “I Surrender, Dear,” recorded with Gus Arnheim’s band that same year,
which led to Bing’s employment on a CBS radio network,
coast-to-coast, weekly broadcast.




When skies are cloudy and grey
They're only grey for a day
So wrap your troubles in dreams
And dream your troubles away

Until that sunshine peeps through
There's only one thing to do
Just wrap your troubles in dreams
And dream all your troubles away

Your castles may tumble (that's fate after all)
Life's really funny that way
No use to grumble, smile as they fall
Weren't you king for a day?

Just remember that sunshine
Always follows the rain
So wrap your troubles in dreams
And dream your troubles away

Your castles may tumble (that's fate after all)
Life's really funny that way
But no need to grumble, smile as they fall
Weren't you king for a day?

Just remember that sunshine
Always follows the rain
So wrap your troubles in dreams
And dream... dreeaaam your troubles away





Bing Crosby(Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away))
Bing Crosby

Erskine Hawkins, Jimmy Mitchelle (Vocal)(Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away))
Erskine Hawkins, Jimmy Mitchelle (Vocal)

Frank Sinatra(Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away))
Frank Sinatra

Tony Bennett(Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away))
Tony Bennett

Barbra Streisand(Wrap Your Troubles in Dreams (And Dream Your Troubles Away))
Barbra Streisand








Bing Crosby





Frank Sinatra





Tony Bennett





Louis Armstrong and His Orchestra





Doris Day





Kate Smith





Michael Kanan (piano) and Peter Bernstein (guitar)




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "

This month one month
Thank you to my blog poor relationship

Thank you
God bless you...




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

美肌の秘訣は温めと保湿
Panasonic Beauty から「温感美容」製品が登場


パナソニックは、肌を温めながらケアする「温感美容」をテーマにした
Panasonic Beauty ブランド新製品群を、9月1日に発売する。

今回同社が発売する製品群は、「温感エステローラー EH-SP31

スチーマー ナノケア EH-SA93

スチーマー ナノケア EH-SA62

ナイトスチーマー ナノケア EH-SA46

目もとエステ<うるおいタイプ> EH-SW51

目もとエステ<リフレタイプ> EH-SW52」の5つ。
自宅でセルフエステを行う女性や、
目の疲れに悩む男性などをターゲットに需要を喚起する。




「温感美容」-1

パナソニックが9月1日に発売する Panasonic Beauty ブランドの新製品

7月10日には報道陣に向けて、一連の新製品を体験できる
「温感美容体験会」をヒルトン小田原で開催。
また、ゲストとして美容 皮膚科医師の黒田愛美氏が登場し、
保湿をはじめとする肌の手入れのポイントや、製品の使用感について語った。

黒田氏によると、夏場は強い紫外線を浴びたり、
エアコンで身体が冷えたりすることで、
乾燥肌や肌荒れなどのトラブルが起きやすいそうです。
そしてそのようなトラブルの予防には、
肌を温めることと保湿を行うことが効果的だという。


「温感美容」-2

美容 皮膚科医師の黒田愛美氏

黒田氏が推奨する、今回の「温感美容」製品。
一体どのような効果を体感できるのか、会場で各製品を実際に試してみた。

はじめに使用したのは、温かいスチームと冷たいミストの両方で肌をケアする
「スチーマー ナノケア EH-SA93」。
温かいスチームの温度は約40℃で、顔に当てると
優しく肌を包み込む感触で熱すぎず、息苦しいこともなかった。
また、ナノサイズという細かいスチームは、肌の表面で滴ることなく、
スムーズに吸収されるように感じた。
なお黒田氏によると、温かいスチームに加えて冷たいミストを当てると、
肌 の引き締め効果をより期待できるそうです。

同製品は「クリア肌」や「皮脂ケア」など、目的に合わせてコースを選べるほか、
寒い季節に合わせた「秋冬モード」も搭載。
時季に応じた使い分けが可能となっている。


「温感美容」-3

スチーマー ナノケア EH-SA93

続いて、エステティシャンのハンドテクニックに学んだという
「ローラー式美容器 温感エステローラー EH-SP31」を試した。
同製品は付け替え可能な2つの温感ローラーを搭載。
頬やデコルテなど平らな部位には、肌をさすり上げる「さすりローラー」を、
顎や二の腕などには、肌をつまみ上げる「つまみローラー」を使用する。

各ローラーの表面には凹凸があり、肌に程よい刺激を感じた。
さらに、熱の伝わり方は穏やかで、継続して転がすと気になる部位を
じっくり温めることができた。
腹回りや脚部など、顔だけでなく全身に使える点も魅力だろう。
なお、ローラーは温まるのが速いため、
使用中の切り替えもスムーズに行えそうです。


「温感美容」-4

ローラー式美容器 温感エステローラー EH-SP31

最後に試した目元専用エステ機器「目もとエステ<うるおいタイプ> EH-SW51」
「目もとエステ<リフレタイプ> EH-SW52」は、
2012年に発売したヒット商品「目元エステ EH-SW50」を改良した新機種。
女性向けの「うるおいタイプ」はスチーム量を10%増加、
男性向けの「リフレタイプ」は振動リズムの強弱を大きくし、
リフレッシュ効果を高めているという。

スチームの温度と振動のリズムを選んで装着すると、
直後は目元に響く振動に違和感を覚えたが、
しばらくすると心地よく感じられるようになった。
また、ス チームはゆっくりと出るため、敏感な目元でも心配なく使えそうです。
振動のリズムは約6分と12分のいずれかでセットするため、
仮眠を取りながらでも安心して利用することができるだろう。


「温感美容」-5

目もとエステ<リフレタイプ> EH-SW52(左)と
目もとエステ<うるおいタイプ> EH-SW51(右)

パナソニックの調査によると、約半数の女性が
日頃から取り組んでいるという肌のセルフエステ。
だが、忙しかったり、面倒に感じたりすることで、
継続できない女性も少なくなさそうだ。

黒田氏はセルフエステ継続の秘訣として、
簡単でこまめに実践できる方法を選ぶようアドバイス。
「操作がシンプルで、短時間で済む『温感美容』の商品は、
セルフエステの方法を決める際に有力な選択肢となる。
美容だけでなくリラックス効果もあるので、継続もしやすい」とコメントしていた。

温度や湿度が大きく変化する季節の変わり目は、肌トラブルが起きやすいもの。
夏の間も保湿を心がけ、寒い時期には温める美容を重点的に行うことで、
年間を通じて美しい肌を保つことが可能になるかもしれない。

日頃お肌のお手入れをされておられる
貴女に贈ります。




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Liza (All the Clouds'll Roll Away)

Lyrics:Ira Gershwin ,Gus Kahn
Music:George Gershwin

The song was publishe 1929.

“Liza” was introduced in Florenz Ziegfeld’s production Show Girl,
which opened July 2, 1929, with Ruby Keeler
and Dixie Dugan singing the number.
But it was Keeler’s husband, vocalist Al Jolson,
who succeeded in putting the song in the charts
where it rose to number nine.

Ira Gershwin teamed up with Gus Kahn on the lyrics to “Liza.”
In Ira’s book Lyrics on Several Occasions he tells the story:
“For the new show Ziegfeld asked if I would mind collaborating
with lyricist Gus Kahn, as he owed Gus a commitment.
I welcomed the opportunity because Show Girl had to be done quickly
to make a much-too-soon Boston opening date.”
The pair created a lyric that is almost a throw back
to pop songs of the ‘teens.
The verse is a plea from a man to his girl to go out in the night
and enjoy the moon and the breeze in the trees,
because he has something special to impart to her.
The chorus tells us what he has in mind,
“a date with Parson Brown,” because
with Liza’s company all “the clouds’ll roll away.”




Liza, Liza, skies are gray
But if you smile on me, all the clouds will roll away.
Liza, Liza, don't delay
Come keep me company, and the clouds will roll away.

See the honey moon a-shinnig down
We could make a date with Parson Brown.
So, Liza, Liza name the day
When you'll belong to me, and the clouds will roll away.

See the honey moon is shining down
We could make a date with Parson Brown.
So, Liza, Liza, won't you name the day
When you'll belong to me, and the clouds will roll away.
Liza.




Al Jolson(Liza (All the Clouds'll Roll Away))
Al Jolson


Ethel Smith(Liza (All the Clouds'll Roll Away))
Ethel Smith


Judy Garland(Liza (All the Clouds'll Roll Away))
Judy Garland


Mel Torme(Liza (All the Clouds'll Roll Away))
Mel Torme


The Four Freshmen(Liza (All the Clouds'll Roll Away))
The Four Freshmen








Al Jolson





Judy Garland





Bobby Darin





Ella Fitzgerald & Chick Webb





The Palace





Leo Reisman





Herbie Hancock & Chick Corea




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "

My poor blog this week week term relationship with top
Thank you

God bless you ...




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please

2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

精巧なミニカー型 5,200mAh モバイルバッテリ登場

日本トラストテクノロジーは、細かいディテールにこだわって作られた
ミニカー型の大容量 5,200mAh USBモバイルバッテリ
「ミニカーバッテリー GT5200 クーペ」を発売した。
全4色展開で、同社の通信販売サイト「
JTTオンライン」などで販売する。
価格は税込3,980円。




「ミニカーバッテリー GT5200 クーペ」-1

未使用時はインテリアとしても飾れるデザインです

この商品は先端のアダプタを
microUSB/USB mini/Lightning/30ピン Dock コネクタに交換できるので、
iPhone シリーズをはじめ様々なスマートフォンや機器を充電できる。

5,200mAh のバッテリがフル充電状態では、
スマートフォンを約2回から3回充電できるという。
充電中はテールライトが点滅、充電完了になると消灯し、
充電状況を一目で確認できる。
サンルーフ部分にはバッテリの残量を示すディスプレイが付いており、
リアハッチにあるボタンを押すと電池残量が表示され、1%単位で確認できる。


「ミニカーバッテリー GT5200 クーペ」-2

付属の粘着ジェルシートで端末と一体化すれば持ち運びやすい

また、ヘッドライト部分は明るい LED になっており、
懐中電灯代わりに使うことができる。
付属の粘着ジェルシートを使えばスマートフォンとバッテリを
貼り付けることができるので、持ち運びに便利だという。

リチャージブルバッテリなので、付属の USB 充電ケーブルを使って
パソコン等の USB 端子と接続することで再充電が可能。
約300回から500回の再充電に耐えるという。
別売りの USB AC アダプタを使えば、家庭用コンセントからの充電も可能です。

このIdeaはいいよね!




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

You'd Be So Nice to Come Home To

Lyrics ,Music:Cole Porter

The song was publishe 1942.

The movie Something to Shout About, filmed in 1942 but released in 1943,
introduced the Academy Award-nominated song
“You’d Be So Nice to Come Home To.”
It was sung by Don Ameche and Janet Blair in the backstage story
which itself was nothing much to shout about.

The song was recorded by Frank Sinatra
and made 16 appearances on the popular radio show Your Hit Parade.
However, it was Dinah Shore with the Paul Weston Orchestra who took
it to the charts where it remained for 18 weeks, topping at #3.
The vocal group Six Hits and a Miss later had modest success
with the song, charting for two weeks and reaching #11.


Something to Shout About


You'd be so nice to come home to
You'd be so nice by the fire
While the breeze on high, sang a lullaby
You'd be all my heart could desire

Under stars chilled by the winter
Under an August moon shining abovea >
You'd be so nice, you'd be paradise
To come home to and love

You'd be so nice to come home to
You'd be awful nice by the fire
While the breeze up on high sang a lullaby
You'd be all that I could desire

Under stars chilled by the winter
Under an August moon burning above
You'd be so nice, you'd be paradise
To come home to and love




Frank Sinatra(You'd Be So Nice to Come Home To)
Frank Sinatra


Dinah Shore(You'd Be So Nice to Come Home To)
Dinah Shore


Julie London(You'd Be So Nice to Come Home To)
Julie London


Jo Stafford(You'd Be So Nice to Come Home To)
Jo Stafford


Helen Merill(You'd Be So Nice to Come Home To)
  Helen Merrill








Frank Sinatra





Dinah Shore





Julie London





Jo Stafford





Helen Merrill & Clifford Brown





Ray Charles & Diane Schuur





Yasuko Agawa
(Do you have to Yachinn doing?)




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

iPhone 5 で360°パノラマ静止画/動画が撮影できる
アダプタ「bubblescope」


Hamee は、iPhone 5 用の360°のパノラマ撮影キット「bubblescope」を発売した。
価格はオープン。
楽天市場での税込直販価格は6,980円。
同製品の iPhone 4S/4用は、昨年8月に発売されている。




「bubblescope」-1

iPhone 5 で360°パノラマ撮影できるトイカメラ「bubblescope」

bubblescope は、専用アプリ「BubblePix」と組み合わせることで、
ユーザー自身は動かずに iPhone 5 で動画と静止画の360°パノラマ撮影が行える。
また、撮影シーンに合わせてレンズ部を縦、横、斜め3つのポジションで使うことができ、
テーブルなどに設置しても撮影が可能。
また撮影中や再生中に画面操作をすることで、
360°自由自在にパノラマを楽しめるという。


「bubblescope」-2

パッケージ

さらに BubblePix 経由で、撮影した動画や静止画を専用サイト
bubblepix.com」や SNS で共有することができる。

サイズは、レンズ 縦8.5×横3×厚さ3cm、ケース部 縦20.5×横9×奥行き4.8cm。
重量(ケース+レンズ)は約57g。
専用ケース、レンズ収納ポーチ、クリーニングクロスも付属している。

iPhone 5お使いの皆さんへお勧めです




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Cheek to Cheek

Lyrics ,Music:Irving Berlin

The song was publishe 1935.

The American public went crazy for the duo
of Fred Astaire and Ginger Rogers in the mid-1930s.
Their RKO musicals were the perfect escapist fare,
showing how the “other half lived”
during the tough days of the Depression.
Astaire (dressed to the nines, suave and debonair)
and Rogers (coquettish and elegantly clad in evening attire) along
with superb music and choreography made these films sure-fire hits.

Top Hat was Berlin’s second musical for Astaire/Rogers.
“Cheek to Cheek” is one of the best songs he wrote for their films.
In typical Berlin fashion, part of the tune had already been written
with a working title of “Moon Over Napoli”
and intended for an un-produced Broadway show titled More Cheers.
Berlin effortlessly reworked the number into “Cheek to Cheek.”
In Edward Jablonski’s biography, Irving Berlin: American Troubadour,
Berlin related the effect Astaire had on him:
“He’s a real inspiration for a writer.
I’d never have written Top Hat without him.”


Top Hat


Heaven, I'm in heaven
And my heart beats so that I can hardly speak
And I seem to find the happiness I seek
When were out together dancing cheek to cheek

Heaven, I'm in heaven
And the cares that hung around me through the week
Seem to vanish like a gamblers lucky streak
When were out together dancing (swinging) cheek to cheek

Oh I love to climb a mountain
And reach the highest peak
But it doesnt thrill (boot) me half as much
As dancing cheek to cheek

Oh I love to go out fishing
In a river or a creek
But I dont enjoy it half as much
As dancing cheek to cheek

(Come on and) dance with me
I want my arm(s) about you
That (those) charm(s) about you
Will carry me through...

(Right up) to heaven, I'm in heaven
And my heart beats so that I can hardly speak
And I seem to find the happiness I seek
When were out together dancing, out together dancing (swinging)
Out together dancing cheek to cheek




Fred Astaire & Ginger Rogers(Cheek to Cheek)
Fred Astaire & Ginger Rogers


Doris Day(Cheek to Cheek)
Doris Day


Eva Cassidy(Cheek to Cheek)
Eva Cassidy


Sara Gazarek(Cheek to Cheek)
Sara Gazarek


Jane Monheit(Cheek to Cheek)
Jane Monheit








Fred Astaire & Ginger Rogers





Doris Day





Eva Cassidy





Jane Monheit





Ella Fitzgerald and Louis Armstron





Billie Holiday & Harry Edison


Diana Krall




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




 
This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please

2628060062_0e64779a6c_o 

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

サンコー、ラジコンヘリに取り付けて空撮できるわずか
18g の「スリム空撮ビデオカメラ」

サンコーは、ラジコン飛行機/ヘリコプターなどに取り付けて
空撮が行える小型/軽量なビデオカメラ「スリム空撮ビデオカメラ」を発売した。
税込み直販価格は5,980円。




「スリム空撮ビデオカメラ」-1

ラジコンヘリなどに取り付け可能

スリム空撮ビデオカメラは、重さが 18g と軽く、
サイズが幅20×奥行き78×高さ 23mm とスリムなため、
ラジコンの飛行機やヘリコプターに取り付けて飛ばすと空撮が行える。
撮影用レンズは角度調整が可能で、前に向けて前景を撮ったり、
下に向けて見下ろすような映像を撮ったりできる。


「スリム空撮ビデオカメラ」-2

撮影方向が変えられる

動画の保存形式は AVI で、解像度が640×480ピクセル、フレームレートが 30fps。
静止画(Jpeg/1280×960ピクセル)の連続撮影も可能。
静止画の撮影間隔は、5秒から60秒のあいだで設定できる。
撮影した動画 /静止画は 4GB の内蔵メモリーに保存する。


「スリム空撮ビデオカメラ」-3
操作はシンプル

電源は、容量 300mAh のリチウムイオンバッテリ。
充電は USB 経由で行う。
約1時間の充電で約3時間の連続使用が可能という。
対応 OS は Windows 8/7。






撮影したビデオの例

これは楽しめますよ




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね


2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

I've Got the World on a String

Lyrics:Ted Koehler
Music:Harold Arlen

The song was publishe 1932.

Even though Calloway’s band was considered a swinging jazz ensemble,
his version of “...String” is a more sedate, dance band reading of the tune.
Record producers often would back a ballad or medium-tempo number
with a “hot” tune, and the flip of the original 78 of “...String”
was the jazz number “Harlem Hospitality,”
another number from the Parade.

The tune was on a roll into 1933, as evidenced
by Bing Crosby’s recording with the Dorsey Brothers’ Orchestra.
Another reserved rendition
(backed by a “hot” version of “My Honey’s Lovin’ Arms”)
featured Crosby with the Mills Brothers.

Arlen and Koehler’s hit collaborations retained their popularity
through the years, and “...String” continued to find favor
with recording artists.
Frank Sinatra’s swinging rendition from 1957,
with a superb arrangement by Nelson Riddle and accompaniment
by his orchestra, is a classic of Sinatra’s great work during his years
with Capitol Records.




I've got the world on a string
I'm sitting on a rainbow
Got the string around my finger
What a world, what a life - I'm in love

I've got a song that I sing
I can make the rain go
Any time I move my finger
Lucky me, can't you see - I'm in love

Life is a beautiful thing
As long as I hold the string
I'd be a silly so-and-so
If I should ever let it go

I've got the world on a string
I'm sitting on a rainbow
Got the string around my finger
What a world, what a life - I'm in love

Life is a beautiful thing
As long as I hold the string
I'd be a silly so-and-so
If I should ever let it go

I've got the world on a string
I'm sitting on a rainbow
Got the string around my finger
What a world,
Man, this is the life
Hey now, I'm so in love




Bing Crosby(I've Got the World on a String)
Bing Crosby


Ella Fitzgerald(I've Got the World on a String)
Ella Fitzgerald


Peggy Lee(I've Got the World on a String)
Peggy Lee


Sarah Vaughan(I've Got the World on a String)
Sarah Vaughan


Frank Sinatra(I've Got the World on a String)
Frank Sinatra








Bing Crosby





Ella Fitzgerald





Peggy Lee





Sarah Vaughan & Oscar Peterson





Frank Sinatra





Tony Bennett interrupts his interview
by Elvis Costello to call Elvis's wife, Diana Krall





Michael Buble




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

缶入り「サクマドロップス」のパッケージに写真やメッセージをデコレーション

サクマ製菓ジェミニウムは、缶入りキャンディ「サクマドロップス」のパッケージに
好きな写真やメッセージをデコレーションできる Web サービス
「サクマデコドロップス」を提供開始した。
価格は1セット10個入りで税込3,150円。




「サクマデコドロップス」-1

イベントの記念品などにもできる

作り方は、Web サイトにアクセスして、手順に従ってフレームを選び、
用意したお気に入りの写真をサイトにアップロードする。
さらにスタンプやメッセージを記入して注文すると、
作成した画像写真をプリントした「サクマデコドロップス」が届く。


「サクマデコドロップス」-2

専用 Web ページ

缶入りサクマドロップスは、何味が出てくるかわからないワクワク感と
変わらない味で今年発売100周年を迎えるロングセラー商品です。

これは喜ばれますよね




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Don't Be That Way

Lyrics:Mitchell Parish
Music:Benny Goodman ,Edgar Sampson

The song was publishe 1938.

Goodman and the members of his group were fans of Webb’s band.
Drummer Gene Krupa was especially impressed
and influenced by Chick’s playing.
On a momentous Tuesday evening, May 11, 1937,
the two bands met up for a “Battle of the Bands” at the Savoy Ballroom,
Webb’s home turf.
For five hours the ensembles traded musical volleys,
but as one of the 4,000 patrons later stated,
when “Chick gave them the first beat of the bass drum,
the crowd went absolutely mad and screamed their applause.”
Even Gene Krupa conceded “He just cut me to ribbons.
When he really let go, you had a feeling that the entire atmosphere
in the place was being charged.”

Vocalist Mildred Bailey was the first to take on the challenge of singing
Sampson’s melody, fitted with lyrics by master craftsman Mitchell Parish.
The song begins with the exclamation “Don’t Cry,
oh honey please don’t be that way,”
and then goes on to describe why these tears are like a rainy day,
and hopefully things will look up because “tomorrow is another day.”




April skies are in your eyes
But, darling, don't be blue

Don't cry
Oh, honey, please
Don't be that way

Clouds in the sky
Should never make you feel that way

The rain
Will bring the violets of May
Tears are in vain so, honey, please, don't be that way

As long as we
See it through
You'll have me
I'll have you

Sweetheart
Tomorrow is another day
Don't break my heart
Oh, honey, please, don't be that way

Don't cry
Oh, honey, please
Don't be that way

Clouds in the skies
Should never make you feel that way

The rain
Will bring the violets of May
Tears in vain
So, honey, please, don't be that way

As long as we
Will see it through
You'll have me
And I'll have you

Sweetheart
Tomorrow is another day
Don't break my heart
Oh, honey, please don't be that way

Don't cry
Don't cry, don't cry
Oh, honey, please, don't be that way
Oh, honey, please, don't be that way
Clouds in the sky
Dig those crazy sky
Should never make you feel that way
So don't be that way
Dig the rain
Pitter, pitter, pitter, pitter-patter
Bring the violets of may
Pitter-patter of rain drops
Tears in vain
Tears, tears
So, honey, please don't be that way
Don't be that way

As long as we
Will see it through
Oh, baby, you'll have me
And I'll have you
Sweetheart

Tomorrow is another day
Tomorrow is another day
Don't break my heart

Oh, honey, please, don't be that way
Looky here, baby, don't cry
Oh, honey, please, don't be that way
Clouds in the sky

Should never make you feel that way
Yeah, don't cry
Honey, please, don't be that way

Clouds in the sky
Oh, honey, please, don't be that way
No, I'll never be that way




Benny Goodman(Don't Be That Way)
Benny Goodman


Ella Fitzgerald(Don't Be That Way)
Ella Fitzgerald


Anita O'Day(Don't Be That Way)
Anita O'Day


Stacey Kent(Don't Be That Way)
Stacey Kent


Silvia Droste(Don't Be That Way)
Silvia Droste








Benny Goodman





Ella Fitzgerald & Louis Armstrong





Anita O'Day





Mildred Bailey





Chick Webb





Frank Sinatra





Bing Crosby




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

microSD を Wi-Fi 対応 SD 化するアダプ

エバーグリーンは、無線 LAN(Wi-Fi)機能を搭載した
SD カードアダプタ「DN-84717」を発売した。
同社直販サイト「上海問屋」で販売中。
直販価格は3,999円(税込)。




「DN-84717」-1

microSD カードを Wi-Fi 対応 SD 化するアダプタ

同アダプタを利用すると、一般的な microSD カードに Wi-Fi 機能を付加できる。
microSD カードを挿入した同アダプタを SD カード対応デジタルカメラに使えば、
撮影した画像を iPhone などの Wi-Fi 対応デバイスで確認・保存できる。
Wi-Fi 対応デバイスに専用のアプリケーションをダウンロードし、
アクセスポイントに接続すれば、撮影した画像の転送が可能。


「DN-84717」-2

カメラで撮影した画像をスマートフォンやパソコンで管理する利用イメージ

Wi-Fi 機能はカメラの電源を利用する。
なお、対応の microSD カードの容量は 32GB まで。
Wi-Fi 対応デバイスの対応 OS は、
Windows XP SP3/Vista/7/8、iOS5.1 以降、
Android2.2 を搭載した端末。


「DN-84717」-3

アクセスポイントにより、カメラからスマートフォンにデータを転送する

これはいいよね!




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Category : PC

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Basin Street Blues

Lyrics ,Music:Spencer Williams

The song was publishe 1928.

Pianist and composer Spencer Williams titled this number
after the street where he lived as a youngster with his aunt.
But the house he lived in was no ordinary house:
it was Mahogany Hall, probably the most famous brothel of Storyville,
New Orleans’ red light district.
And Spencer’s aunt was the notorious madam Lulu White.

Williams composed the tune in 1928, eleven years after Storyville closed
and seven years after Basin Street had been changed to
North Saratoga Street by city fathers who wanted every trace
of the Storyville “experiment” to disappear.
(Ironically, they changed the name back in 1946,
no doubt due in part to Williams’ song.)

As is common with so many jazz standards,
trumpeter/vocalist Louis Armstrong’s version is the premier one,
done at a time when his six-piece group included his perfect musical foil,
the great pianist Earl Hines.
Although Armstrong sings on the record,
it’s a scat vocal backed by the rest of the band.
Armstrong’s version also includes the original verse,
which was a 12-bar blues.




Now won't you come along with me
To the Mississippi?
We'll take a trip to the land of dreams
Blowing down the river, down to New Orleans

The band is there to meet us
Old friends to greet us
That's where the line and the dark folks meet
A heaven on earth, they call it Basin Street

I said, Basin Street, Basin Street
Where the elite always meet
Down in New Orleans, the land of dreams
You'll never know how nice it seems

Or just how much it really means
Just to be, yes, siree, in New Orleans
The land of dreams where I can lose
My Basin Street blues

Now, you're glad you came with me
Down the Mississippi
We took a trip in a land of dreams
And floated down the river down to New Orleans

Where to, Basin Street, Basin Street
Where the elite always meet
Down in New Orleans, the land of dreams
You'll never know how, how much it seems

Or just how much it really means
Just to be, yes, siree, yeah, New Orleans
The land of dreams where I can lose
My Basin Street blues




Louis Armstrong(Basin Street Blues)
Louis Armstrong


Ella Fitzgerald(Basin Street Blues)
Ella Fitzgerald


Shirley Bassey(Basin Street Blues)
Shirley Bassey


The Mills Brothers(Basin Street Blues)
The Mills Brothers


Ray Charles(Basin Street Blues)
Ray Charles









Louis Armstrong





Ella Fitzgerald & Louis Armstrong





Shirley Bassey





The Mills Brothers





Ray Charles





Shirley Horn and Wynton Marsalis





Dr. John




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog i
s viewed at Fierfox 23.0. Please

2628060062_0e64779a6c_o

今日の旨いお店

Posted by Azumi on   0 comments

部下たちは願っている。
上司に褒められたい、関心を持ってもらいたい、と。
あなたにとっては、部下の力をいかに引き出せるかが、勝負どころ。
部下との距離が近くなる、そんなレストランを知ろう!

Teamで一致団結したいときに

四谷三丁目 峨嵋山
GABISAN


(峨嵋山)-1

オープンした10年前から変わらぬダイニング。
席の間隔が広く、密談にも最適!?


(峨嵋山)-2

気のいい店主と、さっぱりした気性のマダム。
予約時に「マダムいる?」とたずねるマダムのファンも多い。
(右から)
店主 依藤章弘さん
   依藤直子さん


(峨嵋山)-3

フロア奥にはパーティションで仕切れる個室が。
大勢で盛り上がるならココを予約しよう。

皿から溢れんばかりの麻婆豆腐。
なみなみと蒸し鶏にかけられたソース。
「みんなボリュームがあるって言うけど、普通だよ」と語る店主の依藤章弘さんは、
四川料理一 筋46年のベテランだが、気取りなくお客へのサービス精神旺盛です。
「スパイス使いなど、四川の基本は忠実に。
でもお客さんの求める形に変えていったんだ」。
レタス包みを腹持ちのよいパイ包みにしたり、
今でこそお馴染みの麻婆炒飯を「別々に注文すると値が張るから」と、
10年も前に考案したり。
よくある街場の中華とは一線を画す工夫ある味わいに、
上司と訪れた部下も常連になるとか。
愛も溢れる皿を共にすれば、チームの息もピタリと合うだろう。


(峨嵋山)-4

よだれ鶏
真っ赤なピリ辛ソースに絡む蒸し鶏は、よだれが出るほど美味い!


(峨嵋山)-5

タラバ蟹の卵白炒め
淡泊な見た目とは裏腹に、濃厚なタラバの味が口いっぱいに広がる


(峨嵋山)-6

牛肉パイ包み
甘味噌で炒めた細切り牛肉を、ふかふかのパイに包んで、ガブッと


(峨嵋山)-7

麻婆豆腐のあんかけ炒飯
炒飯と麻婆豆腐は薄味に。
ふたつが合うと、まろやかな味わいに

タラバ蟹やフォアグラなどの、高級食材によるメニューにも注目。
リーズナブルなメニューとバランスよく組み合わせて、
刺激的に部下をねぎらいたい。


峨嵋山

住所:東京都新宿区舟町8 石橋興業舟町ビル2F
電話:03-3359-2669
営業時間:11:30~14:00/17:00~L.O.21:30
定休日:月曜




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

It Never Entered My Mind

Lyrics:Lorenz Hart
Music:Richard Rodgers

The song was publishe 1940.

The 1940 Broadway show Higher and Higher,
which ran for 108 performances, introduced the Rodgers and Hart tune,
“It Never Entered My Mind.”
The moderately successful show was a variation on the Cinderella story
and starred Shirley Ross, who introduced the song and recorded
it with the Larry Clinton Orchestra.
Hollywood later made a film of Higher and Higher,
starring Michele Morgan and singers Frank Sinatra and Mel Torme,
but it featured a new score by Jimmy McHugh and Harold Adamson.

In American Popular Song: The Great Innovators, 1900-1950
Alec Wilder says, “‘It Never Entered My Mind’ employs a very strange
and effective harmonic device I’ve heard only one other time
in popular music, in Cole Porter‘s ‘Ev’ry Time We Say Goodbye.’
For six measures it moves back and forth every half measure
from F major to A minor.
The melody in these measures is very simple and somber.”


Higher and Higher


I don't care if there's powder on my nose.
I don't care if my hairdo is in place.
I've lost the very meaning of repose.
I never put a mudpack onmy face.
Oh, who'd have thought
that I'd walk in the daze now?
I never go to shows at night,
but just to matinees now.
I see the show
and home I go.

Once I laughed when I heard you saying
that I'd be playing solitaire,
uneasy in my easy chair.
It never entered my mind.

Once you told me I was mistaken,
that I'd awaken with the sun
and order orange juice for one.
It never entered my mind.

You have what I lack myself
and now I even have to scratch my back myself.

Once you warned me that if you scorned me
I'd sing the maiden's prayer again
and wish that you where there again
to get into my hair again.
It never entered my mind.




Frank Sinatra(It Never Entered My Mind)
Frank Sinatra


Jo Stafford(It Never Entered My Mind)
Jo Stafford


Julie London(It Never Entered My Mind)
Julie London


Peggy Lee(It Never Entered My Mind)
Peggy Lee


Mel Torme(It Never Entered My Mind)
Mel Torme








Frank Sinatra, Axel Stordahl Orchestra





Julie London





Peggy Lee





Ann Burton





Rosemary Clooney





Linda Ronstadt





Kristina Linder




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

“水だけで加熱調理”できる器具

水さえあればどこでも加熱調理ができる韓国製のポータブル調理器具
バロクック」が、2013年7月1日に日本で発売された。
輸入元のスペースジョイ(東京都品川区)によると、
発売と同時に販売店からの注文が殺到し、
あっという間に初回入荷分が完売したとのこと。
「現在、大至急で初回の2倍の追加注文をかけている状態。
秋頃にはまたそろうので、秋の行楽シーズンから冬に向けてさらにヒットするのでは」
(スペースジョイ 担当者)。




「バロクック」

「バロクック レクタンギュラー」M 3150円、L 3675円。
容器、保温カバー、使い切りのヒートパック(発熱剤:50g)×1、ジッパーバッグ(外袋)。
ヒートパックは157円(20g)、 210円(50g)で別売りもしている。
タンブラー型の「バロクックカフェ」2625円、
一度にたくさんの食品を温めることができる袋状の容器
「バロクッ クポーチ」2100円もある

使い方は、バロクックの底に発熱剤を入れ、40ml~150mlの水をかけるだけ。
最高98℃まで発熱し平均30分程度続くので、
電気やガスがない場所でもお湯を沸かしたり、
インスタントラーメンやゆで卵程度の簡単な調理をしたりすることが可能。
釣りやハイキングなどアウトドア時はもちろん、
発熱剤にかけ る水は川の水や海水でもOKなので、災害時にも活躍しそうだ。
水がこぼれにくい構造で、持ち運びしやすい点も便利。
また高齢者だけの家庭で急に体調が悪くなったとき、
寝室に常備しておけば手軽にレトルトのお粥が温められるなど、
さまざまな用途に応用できる。

「スープジャーの使用用途がユーザーの間で驚異的に広がり
調理補助器具となった以上に、バロクックは実際に使っていただく方から、
レシピや用途が無限に広がっていく予感がする」
(スペースジョイ 担当者)。

これは便利ですね




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

That Old Black Magic

Lyrics:Johnny Mercer
Music:Harold Arlen

The song was publishe 1942.

This gem of a song, “That Old Black Magic,” written
by composer Harold Arlen and lyricist Johnny Mercer
for the 1942 film Star-Spangled Rhythm was played behind
the opening credits and sung by relative unknown Johnny Johnston.
Susan Sackett in Hollywood Sings! An Inside Look at Sixty Years of
Academy Award-Nominated Songs says,
“In a routine that centered mostly around a dance number performed
by ballerina Vera Zorina (choreographed by her then-husband,
the legendary George Balanchine) Johnston introduced the song.”

The movie was a “feel good” musical intended to entertain troops.
With little plot, the movie featured Paramount Studio contract players
such as Bob Hope, Bing Crosby, Dorothy Lamour, Veronica Lake,
Paulette Goddard, Eddie “Rochester” Anderson, Dick Powell and more.
The film also introduced another memorable song
from the duo of composer Harold Arlen and lyricist Johnny Mercer,
“Hit the Road to Dreamland.”


Star Spangled Rhythm


That old black magic has me in its spell
That old black magic that you weave so well
Those icy fingers up and down my spine
The same old witchcraft when your eyes meet mine

The same old tingle that I feel inside
And then that elevator starts its ride
And down and down I go, round and round I go
Like a leaf that's caught in the tide

I should stay away but what can I do?
I hear your name and I'm aflame
Aflame with such a burning desire
That only your kiss can put out the fire

'Cause you are the lover I have waited for
The mate that fate had me created for
And every time your lips meet mine

Darling, down and down I go, round and round I go
In a spin, loving the spin that I'm in
Under that old black magic called love




Frank Sinatra(That Old Black Magic)
Frank Sinatra


Ella Fitzgerald(That Old Black Magic)
Ella Fitzgerald


Nancy LaMott(That Old Black Magic)
Nancy LaMott


Judy Garland(That Old Black Magic)
Judy Garland


Johnny Hartman(That Old Black Magic)
Johnny Hartman








Frank Sinatra





Ella Fitzgerald





Judy Garland





Johnny Hartman





Louis Prima & Keely Smith





Carmen McRae





Marilyn Monroe




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "

My poor blog this week week term relationship with top
Thank you

God bless you ...




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

ワインボトルのような水出し茶用ポット

夏になると水分補給で冷たいお茶を飲む機会が増える。
そのお茶を茶漉し(ちゃこし)を使うことなく、
手軽に作れるフィルター一体型の水出し茶用ボトル
フィルターインボトル」が売れている。
製造・販売元は、1921年創業で、独自に耐熱ガラスを開発し、
家庭用のサイフォンや茶器などを製造してきた
HARIO(ハリオ/東京都中央区)です。




「フィルターインボトル」

大きさは幅8.7×奥行8.4×高さ30.0cm。
カラーはオフホワイト、レッド、オリーブグリーンの3色で、価格は2100円

フィルターインボトルはスリムなボトルと
帽子のようなキャップの水出し茶ボトルです。
注ぎ口の中側がフィルターになっているので、ボトル本体に直接茶葉を入れ、
上から水を注ぐだけでお茶を作ることができる。

2012年12月下旬から出荷開始。
全国の店舗に並び始めたのは3月末頃だが、
水出し茶のシーズンである夏を前に、3万本超えのヒットとなっている。
人気の大きな理由は、ワインボトルのようなデザインにある。
「食事どきに、水出し茶をワインのように、もっと楽しんでほしい、
ということからワインボトル型のデザインにしました」
(広報 担当者)といい、従来のシンプルなポットと違い、
食卓の上の雰囲気づくりができるので、
テーブルコーディネートにこだわる人にも好評だそうだ。
お茶は低温でゆっくり淹れることで甘み成分のテアニンや
うま味成分のアミノ酸が引き出され、ビタミンCも壊されずに飲める。
何より水出し茶は手軽なので、専用の茶葉が増えている。

広報 担当者によると、3月末頃には商品の生産が追いつかなくなり、
4月から増産体制をとっているとのこと。

これは年中使えます




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

If I Should Lose You

Lyrics:Leo Robin
Music:Ralph Rainger

The song was publishe 1935.

The 1935 film Rose of the Rancho introduced the standard
“If I Should Lose You.”
The romantic comedy about early Spanish settlers
in California starred John Boles and Metropolitan Opera star
Gladys Swarthout in her film debut.
The film was adapted from a successful Broadway show
by David Belasco and Richard Walton Tully.
In his book Hollywood Musicals Clive Hirschhorn describes
the movie as an “uneasy mix of operetta and low comedy.”
Swarthout plays a dual role as a demure senorita who
by night disguises herself as the notorious bandit, Don Carlos,
and leads a group of vigilantes.
Although accounts of the film differ,
it appears that she was the singer who introduced
“If I Should Lose You.”




If I should lose you
The stars would fall from the sky
If I should lose you
The leaves would wither and die

The birds in Maytime
Would sing a mournful refrain
And I would wander around
Hating the sound of rain

With you beside me
The rose would bloom in the snow
With you beside me
No winds of winter would blow

I gave you my love
And I was living a dream
But living would seem in vain
If I lost you




Nina Simone(If I Should Lose You)
Nina Simone


Aretha Franklin(If I Should Lose You)
Aretha Franklin


Chris Connor(If I Should Lose You)
Chris Connor


Peggy Lee(If I Should Lose You)
Peggy Lee


Betty Carter(If I Should Lose You)
Betty Carter








Nina Simone





Aretha Franklin





Chris Connor & Stan Kenton





Carmen McRae





Claudia Thompson





Regina Belle





Salena Jones




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




Th
is blog is viewed at Fierfox 23.0. Please

2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

“サクッと噛めて歯につかない”新食感キャラメル

ファッジ(fudge)という菓子をご存知だろうか。
日本ではあまりなじみがないが、キャンディーの一種で欧米では専門店も多く、
人気が高いという。
砂糖を結晶状態で利用しているため粘着性がなく、
柔らかく口どけがいいのが特徴です。




「ファッジ」

「ファッジ」(38g)参考小売価格128円

森永製菓は「森永ミルクキャラメル」の発売100年を機に、
キャラメルの新商品「ファッジ」を2013年6月4日より発売(コンビニ・駅売店限定)。
砂糖の結晶をコントロールすることで、キャラメルなのにサクっと噛めて、
ほろほろ崩れるように口溶ける食感を実現した。

キャラメルには、ユーザーの固定化、高齢化の問題がある。
しかし若い女性はケーキやアイスなどではキャラメル味が大好きであることから、
同社では歯につかない新食感のキャラメルを開発すれば、きっと受入れられると考えた。
ネットでその不思議な食感に対して「クセになる」「はまりそう」「画期的」などの
クチコミがひろがり、早くも大人気。
工場では毎日フル生産で、早くも増産を検討中だという。

同社ではこの製品を主力商品のひとつに育てたい考え。
「若者たちに、キャラメルの新たな魅力を知ってもらいたい」
(森永製菓)。

この食感をお楽しみくださいね




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Imagination

Lyrics:Johnny Burke
Music:Jimmy Van Heusen

The song was publishe 1939.

In Great Men of American Popular Song David Ewen tells
how composer Jimmy Van Heusen’s “Imagination”
brought him to Hollywood.
“Mark Sandrich, producer of the Astaire-Ginger Rogers screen musicals,
heard the song, fell in love with it, and yelled out to one of his assistants,
‘Get me that guy!’” Lyricist Johnny Burke,
who had written the lyrics for “Imagination,”
was already established in Hollywood as a top lyricist for Bing Crosby films.
Eventually the pair worked on several of the “Road” pictures starring Crosby,
Bob Hope, and Dorothy Lamour.

Ewen also quotes Van Heusen’s recollection of his first meeting
with Burke at the office of the music publisher where Van Heusen worked.
“He just came into the office [Remick’s] to shoot the breeze.
He said to me, ‘Got any tunes?’ I said, ‘Sure!’
So we went and wrote ‘Oh, You Crazy Moon.’
The next time he was in, we did ‘Polka Dots and Moonbeams.’
Soon after that came ‘Imagination.’”




Imagination is funny
It makes a cloudy day sunny
It makes a bee think of honey
Just as I think of you

Imagination is crazy
Your whole perspective gets hazy
Starts you asking a daisy
What to do, what to do

Have you ever felt a gentle touch
And then a kiss, and then and then
Find it's only your imagination again

Imagination is silly
You go around willy nilly
For example I go around wanting you




Frank Sinatra & Tommy Dorsey and His Orchestra(Imagination)
Frank Sinatra & Tommy Dorsey and His Orchestra


Betty Carter(Imagination)
Betty Carter


Carmen McRae(Imagination)
Carmen McRae


Ella Fitzgerald(Imagination)
Ella Fitzgerald


Jo Stafford(Imagination)
Jo Stafford









Frank Sinatra & The Tommy Dorsey Orchestra





Carmen McRae





Ella Fitzgerald





Jo Stafford





Keely Smith





Dinah Shore





Joni James




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

iPhoneと連動して互いの居場所を探知できる便利アイテム

“どこに置いたかわからなくなるもの”の代表といえば、
鍵や携帯電話という人も多いだろう。
自動車部品サプライヤーのデンソーが2013年4月22日に発 売した
キーファインダー」は、そんなときに役立つ便利アイテムです。
発売から2カ月で約3000個を販売、好調なスタートをきり話題を集めている。




「キーファインダー」

「キーファインダー」は、3980円。
受信機は牛革のストラップがついているので、キーホルダーとしても使える。
電源にはコイン型リチウム電池CR2032を使用

この商品は、鍵などの小物類に付ける受信機(本体)とiPhone向けの
専用アプリを連動させて使うBluetoothアクセサリー。
まずは受信機を車や家の鍵など失くしたくない小物に装着。
見失ったときに、iPhone専用アプリから呼び出せば、
ブザーが鳴りLEDが光るので見つけることができるのです。
逆にiPhoneが見当たらないときは、
受信機のボタンを押せばiPhoneのブザーやバイブを動作させて見つけられる。
どちらかが手元にあれば、もう一 方のアイテムを難なく探し出せる。
さらに受信機とiPhoneが設定した距離を離れた場合に
ブザーで知らせる機能もあり、置き忘れや置き引きを防止する効果も期待できる。

発売日当日には1000台の在庫を用意したにも関わらず予想以上に発注が集中。
一時的に品切れ状態になった。
追加で1万個を増産したが、好調な売れ行きを受けて1カ月後には
年間計画も上方修正したという。
現在の対応機種はiPhone5、iPhone4S、iPad Retinaディスプレーモデル、
iPad mini、iPod touch(第5世代)。
対応OSはiOS5、iOS6となっているが、
Androidの一部端末への対応も予定されているので、
さらにユーザーの拡大も見込めそうです。
全国にある同社直営店「デンソーサービスステーション」のほか、
カーディーラーなどで販売中。

これはいいよね!




blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Don't Worry 'Bout Me

Lyrics:Ted Koehler
Music:Rube Bloom

The song was publishe 1939.

Bloom’s entrance into the popular song form was unusually slow.
The majority of his early works are what is now referred
to as “novelty” piano, a sort of jazz-influenced outgrowth
of ragtime popularized by Zez Confrey and others.
Pieces like “Spring Fever,” “Song of the Bayou,”
and “Soliloquy” were written as piano solos,
although the latter did have recorded success in a band arrangement.
One of Bloom’s earliest songs, “Puttin’ It On For Baby” from 1930,
had lyrics by Koehler, and their tune “Stay on the Right Side”
from 1933 was recorded by Bing Crosby.
The 1935 Cotton Club Parade marked the beginning
of the most fertile writing period for Bloom,
but his entire output was relatively small,
less than one hundred compositions including the piano pieces.

“Don’t Worry ‘Bout Me” was a popular success almost from day one.
Cover versions were recorded by many big bands,
beginning with Les Brown’s early big band in February,
extended throughout the year with versions by Glenn Miller,
Bunny Berigan, Hal Kemp, Count Basie and Ella Fitzgerald.
A few other tunes from the show were recorded but didn’t fare as well.




Don't worry 'bout me
I'll get along
Forget about me
Be happy my love

Let's say that our little show is over
And so the story ends
Why not call it a day, the sensible way
And still be friends

Look out for yourself
Should be the rule
Give your heart and your love, to whomever you love
Don't be a fool

Darling why stop to cling, to some fading thing
That used to be
If you can forget
Don't you worry 'bout me




Frank Sinatra(Don't Worry 'Bout Me)
Frank Sinatra


Billie Holiday(Don't Worry 'Bout Me)
Billie Holiday


Ella Fitzgerald(Don't Worry 'Bout Me)
Ella Fitzgerald


Sarah Vaughan(Don't Worry 'Bout Me)
Sarah Vaughan


Rosemary Clooney(Don't Worry 'Bout Me)
Rosemary Clooney








Frank Sinatra





Billie Holiday





Ella Fitzgerald & Joe Pass





Sarah Vaughan with the Teddy Wilson Quartet





Louis Prima & Keely Smith





Joni Mitchell





Mel Tormé




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

スースー感がクセになるパンツ型“ふんどし”

蒸し暑い夏がやってくると、誰もが「さわやかで涼しくなりたい!」と思うもの。
そんな要望に応えるべく2013年3月に新登場したのが、
ワコールの男性用「ふんどしNEXT」です。




「ふんどしNEXT」

ワコールのメンズインナーブランド、ブロスの「ふんどしNEXT」、1575円。
ダムスも価格は同じ

同社のネット通販では「BROS(ブロス)」「DAMS(ダムス)」の2アイテムが
ともに6月に完売。
現在ブロスはスーパーなど量販店で、「ダムス」は百貨店で販売しているが、
ともに好調な売れ行きを見せているという。

この商品最大の魅力は締め付け感のない、軽いはき心地です。
商品開発時のモニターによる1週間の試着テストや購入者からの声では
「風が通るような感覚で涼しい」
「トランクスやボクサーパンツに比べて開放感がある」
「締め付け感がなく軽くて、はいているのを忘れてしまうような感じ」
といった感想が寄せられている。

「当社の女性デザイナーが自由な発想で開発した商品。
ふんどしのように腰の両脇の生地をなくし、肌を覆う面積を極力小さくし、
着脱の面倒さも解消しまし た。
サラッとした肌ざわりの速乾・急乾性素材を使用しているので、
開放感と清涼感のあるはき心地が最大の特徴です」
(ワコール・広報担当)

スーパーなど量販店向けのブロスはバナナ柄とストライプ柄の各2色全4種類、
百貨店向けのダムスは車柄とチェック柄の各2色全4種類がそろう。

例年以上の暑さが続く今年の夏は“ふんどしパンツ”が流行しそうです。




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

I'm Getting Sentimental Over You

Lyrics:Ned Washington
Music:George Bassman

The song was publishe 1933.

“I’m Getting Sentimental over You” is undoubtedly
the best-known composition of George Bassman,
whose career was mostly as an arranger and writer for films.
Lyricist Ned Washington had many hits, including
“I Don’t Stand a Ghost of Chance with You”
and “My Foolish Heart” (both with Victor Young),
yet he also became heavily involved with film work.

As is often the case, composer Alec Wilder’s comments
from his American Popular Song: The Great Innovators, 1900-1950
are spot-on regarding the Bassman-Washington tune.
He writes, “Having for so long associated this music
with Dorsey’s trombone, I never bothered to consider it a song.
And, frankly, it isn’t one.
It’s a very, very good instrumental piece,
20 measures long and with an unexpected tag.”

Nevertheless, Dorsey’s premier version from 1932 has a vocal by
Jean Bowes, and the 1934 version features soon-to-be-bandleader
Bob Crosby (Bing’s brother).
The song has two refrains, both explaining why a newly-found love
is making one feel sentimental.




Oh, I never thought I'd fall
But now I hear the call
I'm getting sentimental over you
All the thoughtful little things you say and do
That thrill me through and through
I'm getting sentimental over you
I thought I was happy
I could live without love
Now I must admit that love is all I'm thinking off
Baby, won't you please be kind
And just make up your mind
That you'll be sweet and gentle
Be gentle with me
Because I'm sentimental over you

Because I'm sentimental over you

Oh, I can't stand much more of this.





Tommy Dorsey & His Orchestra(I'm Getting Sentimental Over You)
Tommy Dorsey & His Orchestra


Dorsey Brothers(I'm Getting Sentimental Over You)
Dorsey Brothers


The Ink Spots(I'm Getting Sentimental Over You)
The Ink Spots


Mel Torme(I'm Getting Sentimental Over You)
Mel Torme


Frank Sinatra(I'm Getting Sentimental Over You)
 
Frank Sinatra








Tommy Dorsey Orchestra





The Dorsey Brothers





The Ink Spots





Mel Torme





Frank Sinatra





Ella Fitzgerald





Glenn Miller Orchestra




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日のNETで見つけた一品

Posted by Azumi on   0 comments

サンワサプライ、iPad/iPhone アプリで体重管理する Bluetooth 体重計

サンワサプライは、iPhone/iPad 用アプリケーション「iHealth Scale」に対応し、
Bluetooth 経由で体重データが同アプリケーションに自動記録される体重計
「400-HLS002」を発売した。
直販価格は7,980円(税込)。
同社直販サイト「サンワダイレクト」で購入できる。
iHealth Scale は、App Store にて無料でダウンロードできる。




「400-HLS002」

サンワサプライ、iPad/iPhone アプリで体重管理する Bluetooth 体重計を発売

同製品を使って iHealth Scale に記録された体重データは、
グラフやリストで表示できる。
同アプリケーションには、目標体重を設定することで
ダイエットの達成度を表示する機能や、
体重を測る時間や運動を始める時間などを通知する機能などがある。

また、体重計本体にデータを蓄積することができるので、
手元に iPhone/iPad がなくても後からまとめてデータをアップロードすることが可能。

サイズは縦33×横33×厚さ3.9cm。
重量は約2kg。
計量範囲は5.0kgから150.0kg。
単4乾電池4本で動く。






紹介ビデオ

これはいいよね!




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね


2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

One O'clock Jump

Lyrics ,Music:Count Basie

The song was publishe 1938.

William “Count” Basie formed his first band, Basie’s Barons of Swing,
in Kansas City in 1935.
A veteran of the popular Kansas City band led by Bennie Moten,
Basie assembled his first group following Moten’s death,
utilizing a number of Moten’s sidemen.
The band soon found steady employment at K.C.’s Reno Club.
In the excellent book Kansas City Jazz: From Ragtime to Bebop--A History
by Frank Driggs and Chuck Haddix,
the authors quote a 1936 Downbeat article written by Dave Dexter,
who described an evening at the Reno.
Dexter’s opinion of the band was that it “needed seasoning”
but had a lot to offer.
He wasn’t so keen on the Reno, which he described as
“a dive” and “one of the town’s most unsavory holes.”




Amapola
My pretty little poppy
You're like that lovely flower, so sweet and heavenly
Since I found you
My heart is wrapped around you
And loving you it seems to beat a rhapsody
Amapola
The pretty little poppy
Must copy its endearing charm from you
Amapola, Amapola
How I long to hear you say, "I love you."




Count Basie(One O'clock Jump)
Count Basie


Ella Fitzgerald(One O'clock Jump)
Ella Fitzgerald


Lambert , Hendricks & Ross(One O'clock Jump)
Lambert , Hendricks & Ross


Gene Krupa and His Orchestra, Anita O'Day, Roy Eldridge(One O'clock Jump)
Gene Krupa and His Orchestra, Anita O'Day, Roy Eldridge


Frank Sinatra(One O'clock Jump)
Frank Sinatra










Count Basie


Count Basie and Ella Fitzgerald



Lambert , Hendricks & Ross



Benny Goodman And His Orchestra



Jimmy Dorsey & His Orchestra



Glenn Miller Orchestra



Cl:Walt Levinsky
As:Chuck Wilson, Mike Migliore
Ts:Frank Wess, Ted Nash
Bs:Sol Schlinger
Tp:Glenn Drewes, Randy Sandke, Spanky Davis, Bob Millikan
Tb:Joel Helleny, Eddie Bert, Paul Faulise
P:Marty Napoleon
B:Murray Wall
Ds:Butch Miles




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

今日の旨いお店

Posted by Azumi on   0 comments

TWO ROOMS グリル/バー
トゥ ルームス グリル バー


(TWO ROOMS グリル バー)-1

視界の広々とした抜け感が心地いいテラスはラウンジ・バーサイドに。
アイドルタイムなしの営業、というのも嬉しい。

視界の広さに驚かされる
都心の穴場的異空間

表参道でこんなに広いスカイラインを見渡せる場所があったとは!と、
感動間違いなしのウッドデッキ。
水がなみなみと溢れるウォーターテラス席、という演出にも息をのむ。


(TWO ROOMS グリル バー)-2

客層もスタッフも国際色豊か


(TWO ROOMS グリル バー)-3

三陸産ホタテの鉄板焼き ベーコンダスト、アボカド、豆苗/
レアに仕上げたホタテと香ばしいパウダー状のベーコン、アボカドが
最強のコンビネーションを見せる人気のスペシャリテ


(TWO ROOMS グリル バー)-4

東北産和牛ハラミのグリル 200g

「ふたつの部屋」という店名通り、
レストランとラウンジ・バーがスカイブリッジで結ばれたこの店。
アーバンリゾート的インテリアやホスピタリティに異国情 緒を感じる。
それもそのはず、店の立ち上げに関わっている3人の外国人は、
世界各国はもとより、東京でもパーク ハイアット、グランド ハイアットなどで
経験を積んできた強者揃い。
シェフディレクターを務めるマシュー・クラブさんは、日本の食材にも精通し、
産地の生産者たちとのつながりも大切に、鮮度の高い野菜や魚介を厳選。
和牛は塊で仕入れ、店で管理・熟成させる。
鉄板や炭火でグリルするシンプルな料理がメインだが、
味わいはもちろん、 食材の取り合わせにも世界を股にかけてきたセンスが光る。

涼しさを運ぶDrink
フレッシュ キウィ マティニ


(TWO ROOMS グリル バー)-5

生のキウィに、レモン、アップルシロップ、ライチジュース等も加えたアレンジマティーニ。
ライトグリーンに涼感を感じ、弾けるように爽やかな香りと酸味が
気分をリフレッシュさせる


TWO ROOMS グリル/バー

住所:東京都港区北青山3-11-7 AOビル5F
電話:03-3498-0002
営業時間:レストラン11:30~14:30、18:00~L.O.22:00(日曜~L.O.21:00)
ラウンジ・バー11:30~26:00(日曜~22:00)
定休日:不定休




当blogはFierfox 23.0.で閲覧してくださいね

2628060062_0e64779a6c_o

Today's song from the iTunes Library in

Posted by Azumi on   0 comments

Limehouse Blues

Lyrics:Douglas Furber
Music:Philip Braham

The song was publishe 1922.

English pianist and arranger Jack Hylton joined
the Queen’s Dance Orchestra in 1921.
In August, 1922, they introduced “Limehouse Blues,”
and a month later the same group, under the name Jack Hylton’s Jazz Band,
recorded a second version of the tune.
In 1923 the Queen’s Dance Orchestra became the Jack Hylton Orchestra.

Hylton’s ensemble became the leading dance band in England.
In 1929 they sold over three million records and gave 700 performances
in the United Kingdom and on the continent.
He disbanded it in 1940 due to the loss of key sidemen to World War II conscription,
but he continued to be involved
with the entertainment industry until his death.

English actress/vocalist Gertrude Lawrence introduced
“Limehouse Blues” to American audiences in the Broadway show
Andre Charlot’s Revue of 1924.
The revue opened in January, 1924, closing in September
that year after running for 298 performances.
Lawrence returned to England in 1930,
recording “Limehouse” the following year.
Following the success of the tune in the show,
several prominent dance orchestras recorded the number
as an instrumental, including Paul Whiteman, the California Ramblers,
and Carl Fenton’s Orchestra.




And those weird China blues
Never go away
Sad, mad blues
For all the while they seem to say

Oh, Limehouse kid
Oh, oh, Limehouse kid
Goin' the way
That the rest of them did
Poor broken blossom
And nobody's child
Haunting and taunting
You're just kind of wild

Oh, Limehouse blues
I've the real Limehouse blues
Can't seem to shake off
Those real China blues
Rings on your fingers
And tears for your crown
That is the story
Of old Chinatown

Rings on your fingers
And tears for your crown
That is the story
Of old Chinatown




The Mills Brothers(Limehouse Blues)
The Mills Brothers


Rosemary Clooney(Limehouse Blues)
Rosemary Clooney


Ella Fitzgerald & Chick Webb(Limehouse Blues)
Ella Fitzgerald & Chick Webb


Carmen McRae(Limehouse Blues)
Carmen McRae


Eydie Gormé(Limehouse Blues)
Eydie Gormé








The Mills Brothers





Carmen McRae





Django Reinhardt





Les Paul and Chet Atkins





Ambrose and his Orchestra





The Light Crust Doughboys





Nancy Sinatra




"When you hear music, after it's over, it's gone in the air.
You can never capture it again. "




This blog is viewed at Fierfox 23.0. Please


2628060062_0e64779a6c_o

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。